הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

אובייקטיבי לא בא, ז'ורבין גם לא מצלצל

 

10/07/2004 | גיליון מספר 60 | halemo

 

 

בחודש ינואר 2003, תבעו חברת אובייקטיבי מחקרים ומנהלה עדי ז'ורבין גולש באתר ynet, בשם שבתאי עזריאל, על לשון הרע, לאחר שהאחרון ביקש מהגולשים בפורום צרכנות לעזור לו למצוא את ז'ורבין. השבוע, לאחר בקשות והתחמקויות של עדי ז'ורבין, חוייב ז'ורבין שלא בנוכחותו לשלם לעזריאל הוצאות בסך 3,000 ש"ח בתוך 15 יום. המחלקה המשפטית של ז'ורבין התפוגגה לה ורק אחד אלישע מהמחלקה המשפחתית עוד ניסה להציל את כבודה האבוד של החברה.

 

 

רקע

 

שבתאי עזריאל הוא גולש אינטרנט מוכר, ומרבה לכתוב תגובות בפורומים ובכתבות. שבתאי עזריאל הוא מהנדס תעשיה וניהול במקצועו, ומרבה להלחם ולהביע את דעותיו בנושאים של בתי משפט, נושאי צרכנות, נושאים של הוצאה לפועל וכינוס נכסים ונושאים חברתיים רבים אחרים. לעיתים הוא אף כותב מאמרים מעניינים בנושאים הללו שמתפרסמים באתרי האינטרנט השונים.

 

שבתאי עזריאל תבע בעבר את חברת אובייקטיבי מחקרים ואת מנהלה עדי ז'ורבין בבית משפט לתביעות קטנות ואף זכה בסכום כסף. בעת שניסה לגבות את סכום כסף מהחברה, הוא נתקל בקשיים לגבות את הסכום, מכיוון שכתובת החברה הוחלפה.

 

את המקרה שלו עם חברת אובייקטיבי, שיתף עזריאל עם הקוראים בפורום צרכנות באתר ynet.

 

פורום צרכנות באתר ynet

http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-883-274,00.html

 

 

ביום 2 אוקטובר 2002 בשעה 11:58, פירסם שבתאי עזריאל בשמו המלא וכתובת הדואר  האלקטרונית שלו את בעייתו. עזריאל פירסם כי עדי ז'ורבין מסתתר, מחליף כתובות, מסתתר מאחורי טלפונים חסויים, מפעיל שכירים וספקים ומפטר אותם בלא לשלם את שכרם ועוד האשמות.

 

עזריאל אף צירף קישורים וקובץ המכילים קטעי עיתונות ישנים בנושא חברת אובייקטיבי ומנהלה עדי ז'ורבין. בנוסף פירסם את מספר תעודת הזהות של ז'ורבין ואת מספר החברה שלו אצל רשם החברות. הפרסום ככל הנראה היה לצורכי תביעה של אחרים.

 

קישור להודעה של שבתאי עזריאל בפורום צרכנות ב ynet בגינה הוגשה תביעת לשון הרע (ההודעה נמחקה)

http://www.ynet.co.il/home/1,7340,L-884-274-2161616,00.html

 

העתק ההודעה של שבתאי עזריאל בפורום צרכנות באתר ynet, כאן

2161616.htm

 

 

שבתאי עזריאל ביקש באמצעות ההודעה שפירסם בפורום צרכנות ב ynet להגיע אל האיש ז'ורבין. ואכן, זה לא איחר לבוא, בדמותה של תביעת לשון הרע כנגד שבתאי עזריאל וכנגד ידידתו הקרובה.

 

 

תביעת לשון הרע

 

ביום 9 ינואר 2003, כשלושה חודשים לאחר הפרסום, הגישה חברת אובייקטיבי מחקרים עולמיים לישראל בע"מ ומנהלה עדי ז'ורבין תביעה כנגד שבתאי עזריאל על לשון הרע. סכום התביעה עמד על 200,000 ש"ח (ת"א 11469/03, בית משפט השלום תל אביב).

 

לתביעה צורפה גם ידידתו של שבתאי עזריאל, לאחר שנחשדה על ידי התובעים כי עזרה לעזריאל להפיץ את הפרסום הפוגע לכאורה כנגד ז'ורבין.

 

ביום 1 ספטמבר 2003, נמחקה מהתביעה ידידתו של של עזריאל, לאחר שכתב התביעה לא הראה עילה כלשהי ללשון הרע שביצעה כלפי ז'ורבין וכלפי חברת אובייקטיבי. חברת אובייקטיבי חוייבה בהוצאות של 1,000 ש"ח לטובת גליק.

 

שבתאי עזריאל לא כפר בפרסום שביצע בפורום צרכנות באתר ynet, ואי לכך הפרסום באינטרנט התקבל כראיה לפרסום לשון הרע שבוצע לכאורה כנגד התובעים.

 

השופטת יהודית שבח שישבה בקדם המשפט באותו היום, הורתה לצדדים להגיש תצהירי עדות ראשית. השופטת שבח החליטה להתעלם מאי נוכחותו של ז'ורבין באולם בית המשפט, והחליטה לא למחוק את התביעה בשל אי התייצבות.

 

בישיבה הבאה שהתקיימה בבית המשפט השלום בתל אביב ביום 8 ינואר 2004, התייצב עדי ז'ורבין בעצמו לדיון ללא ייצוג משפטי כלשהו. בהמשך אותו היום, ללא נוכחותם של הצדדים, נתנה כבוד השופטת שבח החלטה ובה מופיע מספר הטלפון הפרטי הנייד של ז'ורבין שנועד ליצור קשר עימו.

 

ההחלטה

http://halemo.net/edoar/0040/20040108decision.htm

 

 

ביום 26 ינואר 2004, ניתנה החלטה נוספת בהעדר הצדדים, המורה לעדי ז'ורבין לענות על מספר שאלות מתוך השאלון שנשלח לו בעבר על ידי שבתאי עזריאל, הנתבע.

 

ההחלטה

http://halemo.net/edoar/0040/20040126decision.htm

 

 

צרות בממלכת התביעות של אובייקטיבי

 

בינתיים, ניסה הנתבע שבתאי עזריאל ליצור קשר עם התובעת חברת אובייקטיבי ועם התובע עדי ז'ורבין. נסיונותיו של עזריאל למסור את השאלון לידי ז'ורבין כשלו. את חברת אובייקטיבי ואת עדי ז'ורבין כנראה בלעה האדמה.

 

עזריאל לא אמר נואש ופנה לבית המשפט. הוא הגיש מספר בקשות שונות לבית המשפט על מנת שזה יחייב את חברת אובייקטיבי לענות על השאלות שחיבר.

 

ביום 29 אפריל 2004 התקיים דיון נוסף בין חברת אובייקטיבי לבין שבתאי עזריאל. לדיון הופיע שבתאי עזריאל בעצמו. ז'ורבין עצמו גם כן הגיע, מצוייד בפרקליטתו רונלי מאירוביץ'.

 

באותו דיון, ביקש ז'ורבין שתשובותיו לשאלון בן 160 השאלות של עזריאל לא יפורסמו ברבים. לאחר דיון קצר הסכים לכך עזריאל שהתשובות לא יפורסמו ברבים. למענה על התשובות נפסקו 30 יום.

 

עברו חלפו להם 30 הימים בהם ז'ורבין היה צריך לענות על השאלות. מכתבים רשומים שנשלחו אל חברת אובייקטיבי באמצעות סניף הדואר של מגדלי עזריאלי חזרו לשולח, זאת למרות שמכתבים מצד חברת אובייקטיבי נשלחו מאותו סניף דואר עצמו במגדל. אחד מהמכתבים שנשלחו היה לכותב שורות אילו (תביעה על לשון הרע בגין כתבה קודמת באותו נושא).

 

עזריאל, שבינתיים אסף מידע רב על חברת אובייקטיבי ועל מסכת התביעות שלה בבתי המשפט השונים ברחבי הארץ, הגיש בקשות שונות כנגד חברת אובייקטיבי. לבית המשפט הוגשו שלוש בקשות שונות:

1. בקשה לדחיית התביעה

2. בקשה למתן הוראות להמצאת כתובת התובעת ומנהלה

3. בקשה להפקדת ערבות

 

תשובה נוספת נתן עזריאל לבית המשפט לאחר שחברת אובייקטיבי הגישה בקשה למתן אורכה למתן תשובות על השאלון. הנימוק היה בהתפטרותה של עו"ד רונלי מאירוביץ' מייצוגו של עדי ז'ורבין בתיק התביעה. עו"ד מאירוביץ' היתה השישית במספר שהתפטרה מייצוגו של ז'ורבין בתיק נגד שבתאי עזריאל. בית המשפט קבע כי הדיון הבא יתקיים כסדרו כפי שנקבע מספר חודשים קודם לכן.

 

 

המחלקה המשפחתית

 

ביום 8 יולי 2004 התקיים דיון נוסף בבית המשפט השלום בתל אביב באולמו של השופט ד"ר קובי ורדי.

 

בתחילת הדיון הופתע בית המשפט לגלות כי התובע מספר 2 בתיק עדי ז'ורבין לא הופיע לדיון. גם לא עורך דין מטעמו. במקום חברת אובייקטיבי ועדי ז'ורבין, הגיע מנהל בחברה בשם אלישע אלן. אף נציג מוסמך של "המחלקה המשפטית" הידועה לשמצה של חברת אובייקטיבי לא טרח להגיע לדיון.

 

על פי פרוטוקול הדיון, הוזעק אלישע אלן מביתו לאחר שנמצא "בחופשה מעבודתו בחברה". אלישע הסביר לבית המשפט כי באותו היום מתקיים דיון בבית המשפט השלום בפתח תקווה בתביעתו של משרד התמ"ס (תעשיה ומסחר) כנגד חברת אובייקטיבי בגין הטעיית צרכנים. המשפט בפתח תקווה הוא משפט פלילי בו מיוצגים ז'ורבין וחברת אובייקטיבי על ידי עו"ד אביגדור פלדמן.

 

במהלך הדיון נאלץ אלישע להודות בבית המשפט כי חברת אובייקטיבי מחקרים עולמיים בע"מ "עדיין קיימת", למרות מצבה הכלכלי הירוד ולמרות שמנהלה עדי ז'ורבין הקים חברת אובייקטיבי חדשה אחרת בשם "אובייקטיבי לתועלת הציבור". כתובתה של החברה החדשה: רחוב עליית הנוער 42, בניין אנגלו סכסון, קומה 3, בתל אביב.

 

השופט ד"ר קובי ורדי הורה לחברת אובייקטיבי להשיב לשאלון של שבתאי עזריאל (הנתבע) וכן לענות על הבקשות השונות שהגיש עזריאל לבית המשפט. עוד הורה השופט ורדי לחברת אובייקטיבי ולעדי ז'ורבין לשלם לנתבע סך 3,000 ש"ח בתוך 15 יום כתנאי להמשך ההליכים בתיק זה.

 

הדיון הבא נקבע ליום 10 נובמבר 2004 בשעה 9:30.

 

 

ת"א 11469, בימ"ש שלום תל אביב

אובייקטיבי ואח' נגד שבתאי עזריאל

פרוטוקול הדיון המלא וההחלטה, כאן (קובץ PDF )

objectivi.pdf

 

 

כתבה קודמת

http://halemo.net/edoar/0040/0005.html

 

 

 

 

 

 


עדי ז'ורבין
מושל פדרצית אובייקטיבי

הפדרציה התובעת


 



 


 


 
 



 
 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים